piątek, 8 marca 2013

Hello TEDx!

Dzisiaj mój blog posłuży jako marketingowe narzędzie pewnych wydarzeń, które wierzę, że na przestrzeni lat nie tylko odmieniły rzeczywistość, ale także poszerzyły wiedzę i rozciągnęły światopogląd wielu ludzi.  Jestem urodzonym dyskutantem. Dobrze, że mój mąż też, bo nie wiem jak bym żyła z kimś, z kim nie mogłabym porozmawiać o islamizacji Europy, kulturze języka czy szansach jakie daje praca w Nowym Jorku. U nas w domu rozmawia się dużo. Nawet pięcioletni synek dyskutuje, choć z innych powodów:) Zasiadamy z mężem z kawą w ręku i wertujemy The Middle East News czy komentujemy zdjęcie na pierwszej stronie magazynu Lonely Planet.Tak już mamy. Nie rozmawiamy tylko o rzeczach ważnych. Mój mąż cierpliwie słucha mojej opini na temat blogów modowych czy tuszu do żęs, który kruszy się po godzinie, choć reklama mówi, że byłam niego warta.
 
Z tego naszego gadania wynika jedno: jesteśmy chłonni wiedzy, bardziej niż w liceum i na studiach. Moglibyśmy na rozmowach spędzać całe dni. Jednak samą rozmową nic się nie zmieni. Trzeba działać! Słowa, treść ma tylko sens wtedy, kiedy za nią idzie działanie.  Nie lubię też wiedzy pretensjonalnej, wiedzy w stylu "co to nie ja"  "Ach, nie czytałeś najnowszej powieści Murakamiego? No koniecznie musisz nadrobić zaległości".  Sztuka dla sztuki jak najbardziej, ale wiedza dla wiedzy nigdy.
 
No dobra, teraz o najważniejszym.
 
Nie wiem ilu z Was słyszało o spotkaniach TEDx? Ja na TEDx natknęłam się na youtube jakieś pół roku temu, kiedy podjęłam walkę z wiatrakami, czyli z BBC.  Scena. Publiczność. Jakiś człowiek mówi na temat edukacji dzieci w Indiach. Wow, tak, tak, tak! On ma rację! Trzeba dać dzieciom technologię, narzędzia, a oni już sami je rozpracują. Potem młoda dziewczyna, lat 21 wypowiada się o współczesnej modzie jako o narzędziu komunikacji. I popłynęłam.
 
O tym co to dokladnie jest TEDx możecie przeczytać tutaj:  http://gielda.onet.pl/co-to-jest-ted-,18562,3185934,news-detal
 
 
TEDx ruszylo w Polsce i jeśli tylko macie okazję ( szczególnie mieszkańcy Warszawy ) pójść na spotkania to gorąco polecam! Tutaj: http://tedxwarsaw.com/ możecie sprawidzić o czym będą następne wykłady i zdobyć  wejściówkę. Możecie też zarejestrować się jako mówcy. 
 
Wiedza jest według mnie kluczem do wolności wyboru. Do możliwości implikowania zmian,  odmieniania rzeczywistości, rozwoju. I TEDx właśnie taką wiedzę daje.
Platformę do mnożenia pomysłów i wyobraźni.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz